Näin milleniaaleja tutkittiin

Halusimme selvittää, miltä puutarha- ja kasviharrastuksen tulevaisuus näyttää. Pentagon Insight toteutti tutkimuksen kahdessa osassa sekä Suomessa että Ruotsissa.

Tammi-helmikuussa 2018 tehtiin kvalitatiivinen tutkimus, jonka tavoitteena oli tutustua milleniaaleihin: heidän maailmaansa, arvoihinsa, jokapäiväiseen elämäänsä ja heidän käyttämäänsä kieleen. Kvalitatiiviseen tutkimukseen vastasi Suomessa 14 ja Ruotsissa 13 urbaania milleniaalia ikäryhmästä 20–30. He kaikki olivat elämäntyyliltään edelläkävijöitä: he olivat kiinnostuneita trendeistä ja uusien asioiden kokeilemisesta sekä seurasivat aktiivisesti kasveihin liittyvää sisältöä sosiaalisen median profiileista, sisustus- ja lifestyleblogeista sekä puutarha-aiheisista ryhmistä. Tämä ryhmä jaettiin nupullaan oleviin puutarhureihin, jotka olivat kiinnostuneita, mutta eivät asiantuntijoita sekä kukoistaviin puutarhureihin, jotka olivat aktiivisia harrastajia.

Vasta kvalitatiivisen tutkimuksen avulla saavutetun ymmärryksen kautta pystyttiin laatimaan kvantitatiivinen tutkimus, jotta laajemmalta ryhmältä osattiin kysyä oikeita kysymyksiä.

Kvantitatiiviseen tutkimukseen vastasi sekä Suomesta että Ruotsista 500 iältään 20–35-vuotiasta, joilla oli kotona, puutarhassa tai palstalla kasveja. Tähän ryhmään kuului muitakin kuin edelläkävijöitä.

Tutkimuksen jälkeen perehdyimme aiheen tiimoilta myös Garden Media Groupin julkaisemaan GTR garden trend report 2018 -raporttiin, Wyevale garden centresin Garden trends report 2019 -raporttiin sekä Susanna Björklundin meille koostamaan Futures trends insights -analyysiin.

Koostimme  näistä lähteistä seitsemän trendiä, jotka määrittelevät milleniaalien puutarhanhoitoa syksystä 2018 eteenpäin. Tutustu puutarhanhoidon uusiin tuuliin!

Lataa Kekkilän Trendiraportti käyttöösi täältä.